Tom of Finland -patsas ei ole rasismia ja uskonnoille ei pidä pyllistellä
Suomi on kyllä hieno maa. Tom of Finland -patsaskin on Suomessa rasismia, koska esimerkiksi muslimit ja kristityt saattaisivat loukkaantua siitä. Tämä siis siitä huolimatta, että islam ja kristinusko ovat uskontoja, eivätkä rotuja tai etnisiä ryhmiä ja myös siitä huolimatta, että noiden uskontojen harrastajien loukkaantuminen on ihan heidän omasta mielikuvituksestaan kiinni.
Olen samaa mieltä kuin Tomppa-patsasaloitteen tekijä Nuutti Hyttinen. Jos uskonnot provosoituvat siitä, että Suomessa on "homopatsas", silloin näiden uskontojen on ehdottomasti päivitettävä käsityksiään nykyaikaisiksi. Suomen ei pidä mennä uskonnollisten vähemmistöjen ehdoilla, vaan uskonnollisten vähemmistöjen pitää mennä Suomen ehdoilla. Jos uskovaisia ahdistaa homoseksuaalisuus, silloin uskovaisten kannattaa lopettaa olemasta uskovaisia tai yksinkertaisesti pitää turpansa kiinni. Kompromisseja ei tarvita.
Tom of Finland -patsas on sekä hieno kunnianosoitus yhdelle Suomen ylivertaisesti tunnetuimmista ja merkittävimmistä taiteilijoista että loistavaa siedätyshoitoa homovastaisille uskonnoille ja ihmisille. Tomppa-patsaan voisi rakentaa jo siksi, että Tomppa oli taiteellisesti merkittävä että sotiemme sankari. Patsasta ei pidä jättää rakentamatta ainakaan sen vuoksi, että jotkut toimittajat pitävät kyseistä patsasta "rasistisena" tai siksi, että tietyt uskonnolliset höpöryhmät loukkaantuvat siitä. Nämä ovat itse asiassa ainoastaan lisäsyitä rakentaa kyseinen patsas.
Live for Tomppa – Die for Tomppa – Tomppa forever.
Mikäs siinä, te sitä patsasta ihailette, laitatteko kolmen sepän patsaan viereen.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://upload.w…
Pitäisikö vaatettaa nahka-asuin jotta mielyttäisivät ??.
Ilmoita asiaton viesti
Aloitteessa patsas halutaan kaupunginkirjaston viereen.
Ilmoita asiaton viesti
I oppose this so called ”True Finn” Statue Provocation between Selfish Utilization and Grave Misuse of Tom of Finland.
Tämä patsashomma on harvinaisen huono rintanappi jolla osoittaa omaa suvaitsevaisuuttaan niitä vähemmistöjä kohtaan, ja erotuksena niistä muista.
Perusteita (eivät liity uskontoihin):
A) Nuutti Hyttinen (ps.) kertoi mikroblogipalvelu Twitterissä, että patsas ”herättäisi muslimeissa paheksuntaa ja vähentäisi tarpeetonta hengailua keskuskirjaston ympäristössä” – siis halutaan linnunpelätin.
Perussuomalaisten nuorten puheenjohtaja Jarmo Keto katsoo Uudessa Suomessa, että ”kuvat ovat hauskoja” ja että hanke kertoo ulkomaalaisille että ”meillä on tällaisia kuvataiteilijoita ja suhtaudum m e i t s e k i n n i i h i n … pilke silmäkulmassa ”. Huomaa sijamuoto ja puhujan positio, jossa puhuja suhtautuu ylhäältä käsin vielä ”pilke silmäkulmassa”. Asianosaisten pitäisi itse esittää tällaista hanketta, jos sellaista halutaan, mutta näin ei ole tapahtunut.
B) Helsinki ei länsieurooppalaisessa tai pohjoisamerikkalaisessa katsannossa ole erityisen lgbt-myönteinen, ei mikään ”gay mecca like New York, San Francisco, or Berlin”, eikä siitä sellaista millään ylhäältä lasketulla patsaalla tule.
C) Tom of Finland ei tuotannoltaan kansainvälisessä lgbt-maailmassa ja akateemisessa queer-tutkimuksessa suinkaan ole yksiselitteisen myönteinen homoikoni vaan päinvastoin voimakkaita ristiriitoja herättävä asia historiassa. Esimerkiksi prof. Judith Jack Halberstam, nykyään pelkkä J. Jack H., nostaa toistuvasti esille Tomi of Finlandin tuotannon yhteyden fasismiin, sanassa siis f- eikä r-kirjain:
”In discussing the works of Tom of Finland (see image right), whose experience with Finnish Army and Nazi soldiers inspired his erotic drawings, Halberstam recalled a contentious moment with another scholar who opposed the idea that an erotic attraction to the cartoons featuring exaggeratedly muscled nude SS men and Nazi soldiers indicated any endorsement of political ideology. While Halberstam made it clear she was not accusing Tom of Finland or the defensive scholar of promoting Nazi politics, she was quick to criticize a concept of the erotic which attempts to deny the political meanings of the images that it appropriates.”
http://unitcrit.blogspot.fi/2010/10/1011-lecture-j…
Tämän saman luennon “The Killer in Me, Is the Killer in You”: Homosexuality and Fascism” olin itse kuunnellut jo aikaisemmin ”Queer again? Power, Politics and Ethics” Humboldt yliopiston päärakennuksessa | Room 3038 Saturday, 25 September 2010. Tuolloin mainittu prof. oli vielä paljon negatiivisempi.
Nyt suomalaiset suvaitsevaiset luulevat, että kaikki hienot ulkomaalaiset tulevat Suomeen ihastelemaan patsasta, joka tosiasiassa nostaa esille aivan muita historiallisia kysymyksiä – varsinkin kun sitä nyt ovat esittäneet Persut, joiden ulkomailla oletetaan olevan Far-Right extremists, etc.
Ilmoita asiaton viesti
Ilari Kiema, tietääksen Persunuorten puheenjohtja on edelleenkin Sebastian Tynkkynen ja hänen mielipidettäänkin olisi syytä kuulla tässä patsasasiassa.
Onhan hän ollut polttamassa lippujakin, joten mielipide löytynee tähänkin asiaan.
Ilmoita asiaton viesti
”J. Jack H., nostaa toistuvasti esille Tomi of Finlandin tuotannon yhteyden fasismiin, sanassa siis f- eikä r-kirjain”
Miksi tällä on merkitystä kun tiedämme taiteilijan itsensä tämän kumonneen monta kertaa? JJH on yksiselitteisesti väärässä. Natsiunivormut ovat teoksissa pelkän ulkonäkönsä, eivät aatteen vuoksi. Jos et tätä postimerkkikeskuskustelujen jäljiltä tiennyt, kovin hassua.
Ilmoita asiaton viesti
Onko islamin usko todella homo kammoinen? Muistelen joskus takavuosina lukeneeni homouden olevan islamistisissa maissa yleistä. Siellä kun ei tunneta esiaviollisia seksikokeiluja naisten kanssa syystä ettei naiset voi käyskennellä ilman esiliinaa paikoissa jossa miehiä oleskelee sekä neitsyyden ehdoton vaatimus torppaa tehokkaasti seksin harrastamisen ennen avioliittoa, niinpä nuoret miehet naisten puutteessa touhuavat keskenään saadakseen palavaan seksin himoonsa edes jotain oikeaa seksiä muistuttavaa. Nyt voisi joku arabi-maailmaa tunteva valaista asiaa islamistisesta homo kammosta?
Ilmoita asiaton viesti
Saako olla mistään tällaisista luokituksista ja mielipiteistä vapaana sitä mieltä, että tuosta nyt vaan tulisi nolo ja typerä patsas, jonka aikansa näennäiskitchparodia on vanhentunut parodiaksi itsestään, kaikesta homosta?
Ilmoita asiaton viesti
Tiedätkö sinä jollain ihmeen keinolla, MILLAINEN kyseisestä patsaasta olisi tulossa? Jos et, miten voit väittää sen olevan mitään noista?
Ilmoita asiaton viesti
Jos se millään tavalla jäljittelee taiteilijan tuotantoa, kuten tunnistettavuuden ja näkyvyyden kannalta on välttämätöntä, sanoo esteettinen vahva aavistukseni näin. Jos se on sibeliusmonumentin tapainen abstraktio, tilanne ei nolouden kannalta välttämättä parane.
Ilmoita asiaton viesti
Eli kommentoiti ihan lämpimiksesi vaikket tiedä yhtään millainen patsaasta on tulossa. Aika köykäistä.
Ilmoita asiaton viesti